Hoppa till innehåll

Hyderabad

• Resa

Vi har flugit från Delhi till Hyderabad och man märker genast att vi befinner oss söderöver.Temperaturen har höjts rejält. I Delhi var det ändå lite småkyligt, lite som svensk sommar, men i Hyderabad åker kläderna av och vattenflaskorna finns i varje persons hand.

Vi åkte sent på kvällen igår och landade nästan vid midnatt. Från flygplatsen åkte vi direkt till hotellet och här inkvarterades vi hyfsat snabbt och effektivt. Det blev att gå direkt i säng med besked om att vi skulle ut efter frukost morgonen efter.

Hotellet låg längs med en väldigt trafikerad väg och vi hade utsikt ut mot den. Klockan 9 på morgonen såg det ut som i bilden nedan, men vi skulle ändå åka med en liten buss komplett med A/C, så vad gjorde det oss?

WP_20160210_09_08_30_Pro_LIVi åkte iväg till gamla stan och såg deras berömda landmärke Chaar Minar, eller 4 minareter. Man kan gå upp i byggnaden och får då en utmärkt utsikt över området.

WP_20160210_11_57_43_Pro_LI

Vi fick en timme att gå runt på den gamla bazaaren som låg i anslutning till denna byggnad och på den tiden hann jag med att köpa diverse småsaker. Det var otroligt varmt och vi svettades floder, så det var ganska skönt att få en flaska kokosvatten senare för att balansera för förlorad vätska.

Från bazaaren åkte vi vidare till ett hotell för lunch och sedan åkte vi ut på en liten båtresa ut till en liten ö med en enorm staty mitt på. Många i gruppen var ganska trötta av värmen vid det laget, så när vi därifrån fick frågan om vi ville åka tillbaka till hotellet eller till ett köpcentrum var det en del som valde att åka hem och vila.

Imorgon åker vi vidare till nästa plats, sydöst!